21 Şubat 2015 Cumartesi

KARAKTER EŞLEM PENCERESİ NASIL AÇILIR?

karakter eşlem penceresi
Merhaba arkadaşlar. Bugün size karakter eklem penceresi nasıl açılır onu anlatacağım. Ama ilk önce nedir karakter eşlem olayı. Bu karakterler nasıl kullanılır. Pencerenin fotoğrafına baktığınızda zaten şeç ve kopyala gibi birkaç buton var. Buradan da anlıyoruz ki bu karakterleri kopyala yapıştır yaparak veya alt tarafta klavyeden o karakteri çıkarmak için bir formül verilmiş oluyor. Bu daha önce bahsettiğim klavyedeki bilinmeyen semboller yazımda da değindim.
Ama bu karakter eşlem penceresinde görüp görebileceğiniz daha fazla sembol ve yazı tipi var. Bu kadar karakter olduğunu ben de bilmiyordum.

Neyse şimdi nasıl açacağız bu pencereyi. Öncelikle komut penceresini açacağız sonra ise komut penceresine gireceğimiz “charmap” kelimesini yazınca ve entere basınca hemen bu karakter eşlem pencereniz açılacaktır. Windows sürümleri için bu böyle ama diğer işletim sistemlerindeki pencereleri bilmiyorum. Bu işlemi bir c programına da rahatlıkla yaptırabiliriz. Bu şekilleri nerelerde kullanabiliriz derseniz şekilli isim yazmadan tutun da msn isimlerine kadar çoğu yerde kullanabilirsiniz. 

Online oyunlarda bile yapılabilir. Komut penceresini açmayı bilmiyorsanız tarif edeyim hemen. Öncelikle başlata girin ara yazan yere “cmd” yazıp entere basın ve komut sistemi açılacaktır. Komut sistemi dediğimiz pencerede command prompt yazar genellikle. Siyah bir ekran gelir karşınıza ve oraya komutları yazabilirsiniz.