18 Şubat 2015 Çarşamba

Kar ve Soğuk Kış Ayları

Kar yağışı
Merhaba. Bugün ülkemizde çoğu alana kar yağdı ve hava çok soğuk. Sibirya soğukları deniyormuş bunlara. Kar yağışı okulları bile çoğu yerde tatil etti bu çok sevindirici bir haber. Aman soğuk kış ayında kar topu oynamayın çok tehlikeli yazın oynarsınız kar bulursanız :) Üşütüp hasta olabilir ve kayıp düşebilirsiniz. Özellikle nezle hastalığı çok görülüyor herkeste. Eğer sizde hastaysanız, ıhlamur tavsiye ederim ve sıcak şeyler içmenizi öneririm.
Ben öyle yaptım. Hasta olmamak için bağışıklık sisteminiz kuvvetli olmalı bu nedenle c vitamini olan kış yiyeceklerini yemeğe özen göstermeliyiz.

Ya da nane,limon kabuğu,tarçın,çörek otu şarkıdaki gibi bir güzel kaynasın ve ondan yapın iyi gelebilir belki. Özellikle de limon ve portakal çok faydalıdır kış aylarında bağışıklık sistemimiz için bu meyveler sağlığımızı daha iyi hale getirmemizde çok faydalıdır. Hem çok güzel kokusu ve tadı var görüntüsü de güzel. Ama portakal aromalı veya limon aromalı içecekler de var ki onları tavsiye etmiyorum. Çünkü onlara aroma katıyorlar yani yapay bir şey doğal olan şeyler her zaman daha iyidir. Ne yazık ki günümüzde artık pek de doğala erişmek kolay değil şehirde yaşayanlar için. Bu da bir problem ama ne yapacağız yememiz lazım ama güvendiğiniz şeylerden alın işte artık nereden alıyorsanız. Yeşil olan kış sebzeleri de bu kış aylarında vazgeçilmeziniz olması lazım çünkü her kış vitaminine ihtiyacımız var. Sağlıklı yaşamak için herkesin böyle mevsimlik şeyler tüketmesi lazım. Bu arada ben tereyağı pek sevmem ve tavsiye etmem bilirsiniz. Çünkü zararlı olduğunu düşünüyorum bünyemiz için yoğurt kayağı daha iyi onun yerine size de yoğurt tavsiye ederim kaymaklı.

Neyse kışın birde üşümemek için kalın giyinmek lazım bilirsiniz koyu ve kalın hani çocukken öğretiyorlardı okulda. Neden koyu peki çünkü koyu elbiseler ışığı yansıtmayıp emeceği için bizi sıcak tutacaktır açık renkli olanlara göre ama şimdi hava güneşli değilse aynı etkiyi gösterir fark etmez. Beyaz paltolarda var hem de kalın giyince çok sıcak tutuyor. Şimdi gelelim gece üstümüzü örtmeye ben üstüme 2 kat battaniye örtüyorum size de tavsiye ederim. İki katlı olunca daha iyi ısıtıyor. Sabah kalkarken kötü ama terletiyor ve terli kalkıyorsunuz bu da hastalığa davetiye çıkarmak olur. Neyse ben hastayım zaten siz de olun ne olacak yaşlı veya çocuklar olmasın gençlere bir şey olmaz zaten :)

Bugünlük de yazımız bu kadar olsun. Yarın tekrar koyarım umarım. Bay bay ☺☻♥