5 Ocak 2015 Pazartesi

Photoshop Kullanmadan LOGO Nasıl Yapılır?

Bu site için tasarlanan logolardan biri.
Merhaba arkadaşlar bugün sizinle logo nasıl yapılır ve blogspot sitenize logo nasıl koyarsınız ?sorularına cevap arayacağız bildiğiniz gibi photoshop'ta logo yapmak belki daha kolaydır ama şimdi gidip kim o kadar gigabyte'lık dosyayı indirecek ve kuracak onu indirene kadar ben microsoft paint ile logomu tasarlayabilirim ama nasıl? Öncelikle,
Microsoft paint programında boyutu biraz küçültmemiz lazım ama eğer sade bir logo yapacaksak mesela sadece 1 harf için ve arkaya da bir düz renkle benim şimdiki logom gibi yapacaksanız ekranı 1024x1024 veya daha yüksek girebilirsiniz. Bu tamamı ile logo boyutunun 100 kb'den az olması ile ilgilidir. Küçük bir logo ve ya büyük ama sade bir logo gibi.

Ekranı zaten çekerek kolayca küçültüp büyütebilirsiniz. Ve mesela logoyu oluşturdunuz masa üstüne o resim dosyasını png, jpeg, veya blogspotta önerilen başka bir biçimde kayıt ettikten sonra da bu resim 100 kb tan küçük olduğuna dikkat edin. Ardından da logonuzu hemen blogspotta deneyebilirsiniz. Nasıl ekleneceği ise blogspottaki  yerleşimler menüsünden sol en üst tarafta bulunan sık kullanılan simge yazısını düzenlemeye tıklayın ve logonuzu yükleyin artık logonuz kullanıma hazır. Beğenmediniz değiştirmek istiyorsanız da resmi kaldır deyip yeni logonuzu bloga yükleyebilirsiniz. Ama benim başıma da geldi logo değiştirdikten hemen sonra değilde birkaç saat sonra güncellendiğini gördüm ve gerçekten baya zaman geçirdim ve bozuk olduğunu zannettim meğer beklemek lazımmış ☺.

Neyse başka blogunuzda bu logo nasıl görünecek derseniz o da birazdan aşağıya yükleyeceğim fotoğraf sayesinde görülecek bu da çok güzel ve iyi bir tanıtım olacak siteniz için. Bir şey daha ekleyeyim logonuzu paintte yaptıktan sonra kaydederken farklı kaydet deyip dosya tipini seçebilirsiniz ben öyle yapıyorum. Bu günlük bu kadar bir daha yazacağım yazıda umarım görüşürüz. Her gün en bir yazı eklemeye çalışacağım.

Mesela örnek olarak bu resimde adres çubuğunun bir üst satırında Blogspotun bildiğimiz logosu mevcut bunun gibi sizinde o yerde siteniz açıldığında logonuz çıkacaktır. Her ne kadar profesyonel olmasa da basit ama etkili bir logo yapım yöntemi anlatmış olduk ben de logomu böyle tasarladım. Fena de değil hani ☻☺♥.