24 Şubat 2015 Salı

Soğuk Havalarda İçilmesi Güzel 5 İçecek

Sıcak içecek
Merhabalar. Bugün sizlere sıcak 5 tane içecek sayacağım. Bunlar benim çok sevdiğim size de tavsiye edeceğim çaylardır. Vitamininden tutun da sağlınıza faydalı olacağını düşünüyorum ama ilk defa içecekseniz aynı fikirde olmayabiliriz. Herkesin bünyesi farklıdır bu sebepten ötürü sadece tavsiye kesin için demiyorum zarar ederse içmeyin. Ama zarar eder mi ?


Şimdi bahsettiğim içeceklerden ilki yeşil çay tabi ki. Yeşil çay metabolizmayı hızlandırır. Bu da bizi ısıtır biraz. Hem de sağlık yönüyle de kitaptan okursanız baya faydalı bir çay. Ben poşetli yeşil çay kullanıyorum. Sıcak suya atıp bir kaç dakika bekliyorum ve yeşil bir çay oluveriyor hemen. 2 de şeker atarım oh. Yanında da yemek yerim çoğu zaman size de tavsiye ederim. Beni üzen tek şey ise bu yeşil çayın bile ham maddesinin dışarı ülkelerden gelmesidir. Bizim memlekette neden olmuyor onu da anlamış değilim.

Tavsiye 2 ıhlamur içmek. Sıcak suyla hemen demlersiniz çay gibi güzel yadı var süzme poşette ben pek sevmiyorum ıhlamuru kaynatıp demlemek daha iyi. Nahoş bir tadı güzel bir kokusu soğuk bir havada süper gidiyor. Ben içtim size de tavsiye ederim sağlık için de bire bir sanırım. Herkes bilir haha.

Üçüncü tavsiyem ise sıcak süt içmek. Süt de çok faydalıdır. Her gün içmek lazım ama milletimiz pek her gün içmiyor sanırım ama çocuklarına şiddet ile içmesini istiyorlar biraz da büyükler içmeli bence. Neyse süt kemikleri de güçlendirir. Sütten yoğurt yapıp ayranda içebilirsiniz. Ama ılık suyla yapın malum hava soğuk içiniz üşümesin. Süt tadı da güzeldir. İnek sütü özellikle iyidir. Bünyenize çok faydalı olacağını düşünüyorum :)

Dördüncü tavsiyem ise siyah çay herkesin içtiği içe içe doyamadığı dönüp tekrar içtiği çay. Yanında da şekerli her şey yenir tuzlu bile çay kültürü çok gelişmiş ülkemizde su gibi hatta suyun yerini aldı bile diyebilirim. Aranızda eminim ki hiç siyah çay içmemiş biri yoktur. Siyah çay da biraz faydalı tabi ama çoğu zarar tabi ki ama millet her şeyi boldan yer :) tavsiye ederim ama az için.

Ve sonuncu tavsiyem nedir acaba? Kuş burnu çayı eskiden çok içerdim sallama poşette ama pek içmiyorum artık. Ama tavsiye ederim kuş burnunu da çok faydalı bir çay olarak tüketebilirsiniz. Zaten aşırı tüketiyoruz her şeyi. Biraz az yemek yok bol bol yemek. O nedenle yemek tavsiyem yok tek yemek tavsiyem az yemek daha iyidir. ☺☻♥