10 Şubat 2015 Salı

Ekran Klavyesini Açan C Programı

Ekran klavyesi
Merhaba arkadaşlar. Bugün size lazım olacak bir uygulamayı tanıtacağım aslında bu c programı o kadar da pratik olduğunu düşünmüyorum daha pratiği var ondan da bahsedeceğim birazdan. Bildiğiniz gibi klavyeler zamanla bozulabilir her teknolojik alet gibi, çoğu zaman oyun oynarken olur. Benim tahminim de bu zaten. Başka yere düşer kırılır. Bu durumlarda klavyemizi kullanmadan da bilgisayarı nasıl kullanabiliriz yeni bir klavye alana kadar.
Tabi ki ekran klavyesini kullanabiliriz hemen hemen her bilgisayarda bu ekran klavyesi mevcuttur. Şık bir görünüme sahip bir ekran klavyesi bu ben beğendim ama normal klavye kullanmak daha pratik olur ama mecbur kalınca nasıl açabiliriz bunu bilmek gerekir. Şimdi ilk c programının kodlarını vereyim :

#include<stdio.h>
#include<stdlib.h>
int main()
{ system("start osk.exe");
  return 0;    
}

Yukarıda mavi ile yazan şeyler bu ekran klavyesini açan c programının kodları. Bunu nasıl başka yolla açabiliriz peki. Windows komut sistemi de işimizi görür. Windows komut sistemini ilk açıp komut sistemine sadece osk yazınca entere basın ve hemen ekran klavyesi açılacaktır. Veya osk.exe yazın o da olmazsa start osk.exe yazın illaki açılacaktır. Windows XP , 7 için bu komutlar çalışıyor. 
Ben denedim güzel bir klavye çok şık tasarlanmış. Başka kısa ve işe yarayacak microsoft komutlarını da daha sonraki yazılarımda paylaşacağım umarım. Şimdilik görüşürüz. ☺☻♥